zaterdag 15 oktober 2016

Wanneer ik in de spiegel kijk ....

De voorbije week keken we vaak in de spiegel.
Wat zien we wanneer we in de spiegel kijken? 
Wat kunnen we allemaal doen met spiegels? 

***

Om te beginnen keken we heel goed naar ons eigen gezicht.
We gingen immers een portret van onszelf schilderen.
Welke kleur hebben onze ogen en ons haar? 
Heb ik lang haar of kort?
Krullen of steil haar? 













Helaas waren een aantal kleuters ziek. 
Hopelijk zijn ze volgende week genezen en kunnen zij ook hun eigen portret schilderen.
We leerden er immers een versje over: 

Ik pak mijn verf en mijn kwast
en maak een schilderij.
Wat zal het worden? 
Een portret!
Het lijkt precies op mij.

Eerst de ogen, dan de neus.
Een mondje komt er bij.
Nu nog het haar, een hele bos.
De oren laat ik vrij.

Zo, mijn portret is klaar!
Nog 1 ding moet ik zetten ...
dat is mijn naam.
Die komt helemaal onderaan.

Hieronder zien jullie hoe we tewerk gingen:

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Afscheid juf Annemie

Dinsdag 30 april namen we afscheid van juf Annemie .  Ze gaat op 1 mei op pensioen,  maar we laten haar niet gaan zonder een leuk aandenken....